Monday, April 30, 2018

Kuidas võidelda kevadväsimuse vastu?

Hei, hei!
Nii tore on esmaspäeva õhtul mõelda sellele, et järgneval päeval saab "sisse magada", nautida kuuma kohvi voodis ning lebada päikese käes võrkkiigel (kui vihm minu kaunist visuaali rikkuma ei kipu). Kuid peale seda ühte vaba päeva lähevad tööpäevad kiirelt edasi ning energiatase tuleb taaskord keskmisest ülespoole saada.
Mitu aastat olen võidelnud tõelise kevadväsimusega. Kui veel kümme aastat tagasi ei mõistnud ma selle "fenomeni" mõju või olemasolu, on viimased aastad tõestanud, et kevadväsimus võib mind täitsa rööpast välja lüüa. Sel kevadel lootsin, et suudan samas tempos edasi rutata, kuid oh ei. Esimest korda üle 5-6 nädala oli mul päris vaba päev ning ma ei liigutanud ennast diivanilt pea üldse. Paar puhkusepäeva ja tavarütmi tagasi saamine tundub hirmus raske. Seepärast otsustasin end käsile võtta ning jagan nippe, kuidas kevadväsimus võita, sullegi! ;)


D-vitamiin! Kas Sinu kehal on piisavalt D-vitamiini? Käisin sügisel kurtmas oma hirmsaid peavalusid arstile, ise kartes, et ehk on tegemist migreeniga. Analüüse tehti palju ning avastati see "eestlaslik viga" - kehal on väga tugev D-vitamiini puudus. Juba peale mõnda nädalat vitamiini tarbimist tundsin tõesti suurt muutust ning energiatase tõusis tunduvalt. Viimasel ajal on vitamiini võtmine ununenud (paha!), kuid kindlasti hakkan seda uuesti regulaarselt tarvitama.

Värsked marjad, juurviljad, puuviljad. Kui olen väsinud, annab mu keha tihti märku, et tahab midagi värsket. Vitamiinidest pungil smuutid, rohelised salatid ning värskelt pressitud mahlad on sel ajal mu lemmikud. 

Palju, palju vett! Olen päris mitmel korral maininud, et minu veetarbimine on... ühesõnaga - väike. Meeletult on mind aidanud Equa pudel, mida endaga kaasas kannan. Tihti lisan vette kas värsket sidrunit või laimi. Eriti põnevil olen ma uue, peagi ilmuva Equa veepudeli pärast, mis peaks ise Sulle meelde tuletama, kui taas vett on vaja. 

Värske õhk ning kaunis loodus. Ma tunnen ennast nii palju paremini, kui peale pikka tööpäeva võtan ette kas väikese jalutuskäigu või naudin kohvi värskes õhus. Mõned kümned minutid ning minu enesetunne ja tuju võivad totaalselt muutuda, ikka paremuse poole. 

Puhka! Vahel on vaja end lihtsalt välja magada, kas või terve päeva. Mina puhkan veel näiteks raamatuid lugedes, mida võin teha tunde ja tunde, või vahel isegi kappe koristades (mulle meeldib asjade organiseerimine :D). 

Kaunist mini-puhkust! :)

No comments:

Post a Comment